Τι απέγινε το μοτέρ Wankel;
Γιατί παρά την επαναστατική ιδέα του Wankel δεν επικράτησε ποτέ το ομώνυμο μοτέρ;
Το μοτέρ Wankel πρωτοχρησιμοποιήθηκε στο τέλος της δεκαετίας του 1960. Το 1968 ένα μοντέλο αυτοκινήτου με μοτέρ Wankel, το NSU Ro 80, ανακηρύχθηκε αυτοκίνητο της χρονιάς στην Ευρώπη.
Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες αγόρασαν την άδεια χρήσης και περαιτέρω ανάπτυξης του μοτέρ και το μέλλον της ιδέας διαγραφόταν λαμπρό.
Όμως, παρά τα ολοφάνερα πλεονεκτήματά του, το μοτέρ είχε πολλά μειονεκτήματα. Ένα από αυτά ήταν η μεγάλη κατανάλωση καυσίμου, κάτι που απέβη μοιραίο για την εξέλιξή του όταν εκτινάχθηκαν στα ύψη οι τιμές της βενζίνης με την πετρελαϊκή κρίση του 1973. Επίσης το μοτέρ δυσκολευόταν να αντεπεξέλθει στις αυστηρές προδιαγραφές που επιβάλλονταν σε σχέση με τους ρύπους καυσίμων των αυτοκινήτων. Μόνο η Mazda συνέχισε να χρησιμοποιεί μέχρι πρόσφατα το μοτέρ Wankel σε μια σειρά σπορ μοντέλων, μεταξύ άλλων και στο Mazda RX-8 το οποίο παραγόταν μέχρι το 2011.
Παρά τα μειονεκτήματά του το μοτέρ Wankel δεν εξαφανίστηκε τελείως. Το συναντάμε σε ειδικού τύπο οχήματα, όπως snow scooter, jet ski και go kart. Είναι εύκολη η παραγωγή του σε μικρά μεγέθη και εφόσον παρέχει μεγάλη απόδοση σε σχέση με το βάρος του είναι κατάλληλο για μικρότερες μηχανές.
Η Mazda δεν έχει χάσει την πίστη της στο μοτέρ Wankel που αποδείχτηκε πολύ καλό στην υδρογονοκαύση. Επί του παρόντος τα αυτοκίνητα υδρογόνου αποτελούν μεγάλο τομέα έρευνας. Οι μηχανικοί της Mazda ελπίζουν να μπορέσουν σύντομα να λανσάρουν αυτοκίνητα υδρογόνου εξοπλισμένα με μοτέρ Wankel.
Το μοτέρ ήταν όνειρο ζωής
Ο Γερμανός Felix Wankel εγκατέλειψε το σχολείο και ποτέ δεν κατάφερε να λάβει μια πραγματική εκπαίδευση. Παρ’ όλα αυτά τη δεκαετία του 1920 πραγματοποίησε το παιδικό του όνειρο κατασκευάζοντας έναν εντελώς νέο τύπο μοτέρ.
Μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο έπιασε δουλειά στην αυτοκινητοβιομηχανία NSU και τη δεκαετία του 1960 εμφανίστηκαν τα πρώτα οχήματα με μοτέρ Wankel.