Πώς λειτουργεί ο αερόσακος;
Πώς «ξέρει» ένας αερόσακος πότε να φουσκώσει; Πώς λειτουργεί ο μηχανισμός από τεχνική άποψη;
O αερόσακος είναι ένας σάκος από νάιλον, ο οποίος βρίσκεται διπλωμένος στο τιμόνι, μπροστά από τη θέση του συνοδηγού καθώς και σε άλλες θέσεις στα σύγχρονα μοντέλα αυτοκινήτων. Στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου υπάρχει ένας αισθητήρας, που λειτουργεί ακριβώς τη στιγμή της σύγκρουσης. Ο μηχανισμός ενεργοποιείται με μια σύγκρουση αντίστοιχη με την πρόσκρουση σ’ έναν τοίχο με ταχύτητα τουλάχιστον 20 χιλιομέτρων την ώρα.
Ο αισθητήρας στέλνει ένα ηλεκτρικό σήμα, το οποίο πυροδοτεί μια εύφλεκτη ουσία. Αυτή καίγεται πολύ έντονα και απελευθερώνει μεγάλες ποσότητες αζώτου. Το αέριο διοχετεύεται στον αερόσακο με μεγάλη ταχύτητα. Αμέσως μετά, ο αερόσακος αρχίζει να ξεφουσκώνει, καθώς το αέριο βγαίνει μέσα από μικρές τρύπες στο νάιλον, ώστε να περιοριστεί η πίεση του αερόσακου στον οδηγό ή τον επιβάτη του αυτοκινήτου. Η όλη διαδικασία, από τη στιγμή της σύγκρουσης μέχρι να φουσκώσει ο αερόσακος, διαρκεί 5/100 του δευτερολέπτου.
Οι αερόσακοι, που από το 1998 αποτελούν στάνταρ εξοπλισμό των αυτοκινήτων Ι.Χ., δεν είναι καινούργια εφεύρεση. Το πρώτο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας χρονολογείται από το Δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο, και αφορά αερόσακους για αεροπλάνα.
Σήμερα, τα περισσότερα καινούργια μοντέλα αυτοκίνητων διαθέτουν αερόσακους που προστατεύουν τους επιβάτες και από πλευρικές συγκρούσεις.